Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ECU или имобилайзер 2.4jtd 150кс.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Ако ECU - то не е дефектирало, най-вероятно заради липсата на нормалното му захранване.

    Негасненето на чековете е възможно да има същата причина, ако проблемната точка касае и захранването на самото табло.

    Накратко - каквото и да е станало само по ECU - то, това няма как да причини постоянното светене на всички чековe.
    Добре, ще го кажа така: Ако няма маса и върне "паразитна" верига през таблото, няма ли да се случи точно това?
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
      Добре, ще го кажа така: Ако няма маса и върне "паразитна" верига през таблото, няма ли да се случи точно това?
      Ако ECU - то няма маса, каквото и паразитно да дойде от таблото, то може да повлияе само на чековете, които касаят ECU - то (които имат пряка връзка с него), като червената дюза или индикацията за прегряване. Не и всичките.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Колега погледни си предпазителя отзад в багажника до акумулатора - точно на единият от кабелите на акумулатора. Ако там ти е нагоряла кабелната обувка или леглото на предпазителя ще имаш аналогични проблеми.

        Успех
        Притежател на Alfa Romeo 164 2000 TS БИВША
        Alfa romeo 166 2.4 JTD - това е автомобила!

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение


          +12V на контакт:

          4 светло синьо с бяла ивица

          5 светло синьо с черна ивица

          54 светло синьо с червена ивица

          58 светло синьо със жълта ивица

          Шаси:

          1 черно
          2 черно
          3 черно

          Ако захранванието е наред и К-линията за диагностиката - пин 48 (оранжево със зелена ивица) е изправна до диагностичния конектор а няма комуникация с ECU - то, e почти сигурно, че то е фирясало.

          Странно е негасненето на индикациите при чека. Това си е проблем само в таблото и няма отношение към ECU - то.
          Да докладвам на бързо.
          1,2,3 към шаси - ОК
          54, 58 - +12V OK

          Обаче на 4 и 5 меря само 2.82V!
          На къде сега?
          Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
          ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от volkan Покажи съобщение
            Да докладвам на бързо.
            1,2,3 към шаси - ОК
            54, 58 - +12V OK

            Обаче на 4 и 5 меря само 2.82V!
            На къде сега?
            Това е вече нещо.

            Смени релето T9 в таблото в моторния отсек:



            Допускам, че то има нагорял контакт.

            Ако с това не се оправи, премери напрежението спрямо шаси на извод 30 на релето и после на извод 87 (докато релето е в цокъла и колата е на контакт).
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 19:53.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Това е вече нещо.

              Смени релето T9 в таблото в моторния отсек:



              Допускам, че то има нагорял контакт.

              Ако с това не се оправи, премери напрежението спрямо шаси на извод 30 на релето и после на извод 87 (докато релето е в цокъла и колата е на контакт).
              Смених релетата, пробвах с няколко ,няма разлика.
              На 30 краче +12av, на 87 краче 2.82V
              Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
              ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от volkan Покажи съобщение
                Смених релетата, пробвах с няколко ,няма разлика.
                На 30 краче +12av, на 87 краче 2.82V
                Релето включва ли, когато си на контакт?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Релето включва ли, когато си на контакт?
                  Не , не се включва.
                  Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
                  ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от volkan Покажи съобщение
                    Не , не се включва.
                    Премери напреженията спрямо шаси на изводите 85 и 86 на същото реле.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Премери напреженията спрямо шаси на изводите 85 и 86 на същото реле.
                      86 краче +12V
                      85 няма никой, предполагам трябва да е маса. Замериха на верига към маса, пак не отчита нищо. Ако е това се губи маса някъде към релето.
                      Проверих 87 краче до 4 и 5 краче на ECU'то, кабела е здрав.
                      Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
                      ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от volkan Покажи съобщение
                        86 краче +12V
                        85 няма никой, предполагам трябва да е маса. Замериха на верига към маса, пак не отчита нищо. Ако е това се губи маса някъде към релето.
                        Проверих 87 краче до 4 и 5 краче на ECU'то, кабела е здрав.
                        Какво значи на извод 85 няма никой? 0 волта ли мериш?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Какво значи на извод 85 няма никой? 0 волта ли мериш?
                          Да, на 85 краче е 0 V. По пътя на логиката ако крачета 85 и 86 са за бобината на релето, то предположих, че 85 краче е маса а 86 е +. За това замериха 85 краче и към шаси, но няма верига и там.
                          Ако се бъркам в принципа на работа на релето ме извини.
                          Между другото, без значение на контакт или не, на 86 краче си има 12V.
                          Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
                          ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

                          Comment


                          • #28
                            Да, изводи 85 и 86 са двата края на бобината на релето. Щом на единия мериш +12V а на другия 0 V, значи между двата има напрежение 12V и релето трябва да е включено. Но ти казваш, че не е.

                            Махни релето, бодни един мост между изводи 30 и 87 и пробвай да запалиш.

                            Първоначално публикувано от volkan Покажи съобщение
                            Между другото, без значение на контакт или не, на 86 краче си има 12V.
                            Това е нормално.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:06.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Да, изводи 85 и 86 са двата края на бобината на релето. Щом на единия мериш +12V а на другия 0 V, значи между двата има напрежение 12V и релето трябва да е включено. Но ти казваш, че не е.

                              Махни релето, бодни един мост между изводи 30 и 87 и пробвай да запалиш.



                              Това е нормално.
                              Запали мама и ...!!! ( с мост на 30 и 87)
                              Колега ecotronic златен си. Не знам как да ти се отблагодаря.
                              Извинявай, не съм се доуточнил и май те подведоха малко. 85 и 86 ги мерех на махнато реле.
                              Сега остава да намеря защо се губи масата на 85.
                              П.С
                              Ако е постоянно захранено релето, защо не са ползвали един прост предпазител? Какъв е смисъла от това реле?
                              Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
                              ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от volkan Покажи съобщение
                                Ако е постоянно захранено релето, защо не са ползвали един прост предпазител? Какъв е смисъла от това реле?
                                Смисълът е, че токът е голям за да мине само през комутатора на контактния ключ. Като дадеш контакт трябва да цъкне релето и така да се захранят по-мощните вериги.

                                Сега да се върнем на релето. С поставено в цокъла реле и на контакт сигурно на извод 86 мериш +12V. Ако е така, то провери веригата от извод 86 до пин 13 на ECU - то. На него трябва да излязат 0V (шаси) за да включи релето.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X